Kampung aku..... indahnya kerian, Tanjong Piandang.

Aku sebenarnya sekarang berada agak jauh di rantauan, rasa rindu terhadap Kampung sememangnya ada, aku tak boleh nafikan Bak kata pepatah "Hujan batu di negeri sendiri, Hujan emas di negeri orang".

Kampung aku terletak di pinggiran Negeri Perak kat utara tanah air iaitu Kerian, Tanjong Piandang. Aku tinggal di sebuah kampung iaitu Kampung Baru Nelayan, sebuah kampung yang terletak betul-betul di pinggiran laut. Ayahanda kesayangan aku just bekerja sebagai petani dan nelayan, ibuku pula seorang suri rumah sepenuh masa.

Aku anak sulung dari dua orang adik beradik lalaki, masa kecik kami memang nakal, bila teringat masa dulu-dulu, kita rasa best dan terfikir kenapa la aku tak boleh kembali ke masa dahulu... mandi sungai la, main gasing la, nyorok - nyorok la, tak payah pikir pasal apa - apa maslah, balik rumah ja.... "Mak Mintak Duit".... dapat duit beli gula-gula lepak tepi laut sambil main polis sentri...

Tapi masa dah berubah, sekarang dah tak sama macam dulu...umur semakin meningkat... tanggung jawab makin banyak..

Dah tak sama macam dulu.... free from problems. less sress... no nedd to think abaout work, study or anything, just play aroung all the time...

But apa yang kita boleh buat, just enjoy your life and being a good person.

Comments